donderdag 14 oktober 2010

Ik kan wel maar ik wil niet

"Een nieuwe klasse met meer mogelijkheden tot tuning", Joepie !
Da's wat anders dan alleen maar een motorsteuntje plaatsen en knallen maar.
Iets meer rommelen zonder dat de knip tot aan de laatste cent moet worden besteedt om maar een beetje mee te komen.
Is er animo? Ook onder de mannen van Hunnie die zieltogend achter de rest aanhobbelen met al die snelle bolides?

...Nou, nee....

Want 't is nog steeds niet wat men wil... 'Wat wil je dan?' is de vraag die ik telefonisch stel aan 'n 'Hunnie' slotracer..
Tja...ik wil tunen...bouwen !
Wat 'tune en bouw je dan?' is de volgende vraag? Daarop volgend: "Je kan hier toch ook ook je ei kwijt?"

..Stilte...daarna: "Dat hele standaard gedoe is niets, je verlaagt jezelf door daaraan mee te doen, je kan zoveel beter"
Ik nip aan m'n koffie en hoor mijzelf venijdig zeggen:"Dan heb je je vast niet vermaakt tijdens de 'standaard' Group C race waaraan je meedeed"
Een ongemakkelijke stilte volgt en het telefoongesprek wordt maar beƫindigd na enkele beleefdheden.

Wat moet je daar nu mee? Ik begin even aan mijzelf te twijfelen, al die getunde bolides...wel mooi..
Daarna denk ik: Al die problemen, die gedrevenheid, dat rijden "in geest van het reglement", zodat er altijd gedoe is rond de baan, pffff....ik word al moe als ik eraan denk.

Nee, ik kan wel maar ik wil niet.